Abarth 595 C Competizione / 180hk
295 595 kr

FORDONSDATA


Fordonsår2017
TypCab
Miltal5307
DrivmedelBensin
FärgSvart
VäxellådaManuell
mindre info

MÅNADSKOSTNAD

7 514 kr
Bilens pris Kontantinsats Restvärde Antal månader

Resultat

Lånebelopp: 236 476 kr
Kontantinsats: 59 119 kr (20%)
Ränta: 8,95
Restvärde: 147 798 kr
Effektiv ränta
Uppl. avgift 695 kr
Adm. avgift 55 kr
Räkna själv

INTRESSEANMÄLAN


visa mer info

UTRUSTNING


  • 12V-UTTAG
  • ABS-bromsar
  • Airbag förare
  • Airbag passagerare fram
  • Antisladd
  • AUX-ingång
  • Avstängningsbar airbag passagerare
  • Bluetooth (handsfree)
  • Broms-assistans
  • Centrallås (fjärrstyrt)
  • Digitalradio (DAB)
  • Dimljus fram
  • Elhissar (fram)
  • Euro 6
  • Fartbegränsare
  • Farthållare
  • Fällbara baksäten
  • Färddator
  • ISOFIX-fästen bak
  • Multifunktionsratt
  • Parkeringssensorer (bak)
  • Servostyrning
  • Sidoairbags
  • Sidokrockgardiner
  • Sportratt
  • Sportstolar
  • Startspärr
  • Svensksåld
  • Touch-/Pekskärm
  • Trötthetsvarnare
  • USB-uttag
  • När TopGear testade Fiats nya sportmodell av 500 för första gången så beskrev Jeremy Clarkson Abarth 500 som en ettrig liten sak som hade lite lillebrorskomplex av att inte få vara en Lamborghini. Han var nog inte så fel på det när man tänker på saken... Abarths tolkning av 500 växte (inte fysiskt men åldersmässigt) och blev 595 och 595 i sin tur fick en rad olika iterationer. Bilen gick från ynka 135hk till 160 och till sist som här med 180hk. Det fanns även en Biposto version som levererade ytterligare 10hk men denna modell var synnerligen begränsad. Alla varianterna hade väldigt. VÄLDIGT italienska namn precis som alla sport varianter på italienska bilar. Pista,EsseEsse och så vidare men det vassaste var som sagt detta. Competizione blev namnet på 180hk varianten. Om vi tar några steg tillbaka så kanske inte detta ser ut som mer än en sminkad Fiat men ack så fel man har om man tror att så är fallet. Abarth 595 Competizione var byggd på allvar... med en tung underton av självdistans. Den lilla 1.4L motorn har parats med en helt hejdlöst stor turbo som laddar hela 1.9 bar... För att sätta det i förhållande med något som vi är mer bekanta med så laddar en 997 Turbo 0.8 bar. Bilen stannas av Brembo bromsar och har väghållning från KONI. Rent visuellt så är det mycket bil på liten yta. Insidan skojar man inte heller bort. För vad sägs om exempelvis Sabelt kolfiber skalstolar? Va är ens detta? En nya Ferrari specialmodell? Klädseln är i alcantara och läder och går i svart och sadelbrunt.Manuellt växlad såklart och med de bekvämligheter som man kan hoppas på men höjdpunkten är helt klart drivlinan. Direkt när man vrider om tändningen så väcks något till liv under huven. Den lilla fyran som har fått andningshjälp genom ovan nämnd turbo låter mer som en Ferrari åtta från mitten av 00-talet. Detta är en underbar sommarbil för den som vill kombinera körglädje med en bil som andas italiensk karaktär. Svensksåld med ringa 5300mil och nyservad med kamremsbyte. För fler unika objekt besök gärna vår hemsida. www.garage-11.se
    mindre info


    Öppettider