BMW 1M Coupé / OEM+ /BMW Performance / 500WHP

SÅLD

FORDONSDATA


Fordonsår2011
TypSportkupé
Miltal11604
DrivmedelBensin
FärgSvart
VäxellådaManuell

INTRESSEANMÄLAN


visa mer info

UTRUSTNING


  • ABS-bromsar
  • ACC
  • Airbag förare
  • Airbag passagerare fram
  • Antisladd
  • Antispinn
  • Avbländande backspegel
  • Avbländande sidospeglar
  • Bi-xenonstrålkastare
  • Bluetooth
  • Broms-assistans
  • Centrallås (fjärrstyrt)
  • Delbart baksäte
  • Elhissar (fram)
  • Elinfällbara sidospeglar
  • Eluppvärmda sidospeglar
  • Farthållare
  • Fällbara baksäten
  • Färddator
  • GPS
  • ISOFIX-fästen bak
  • Keyless
  • Läslampa
  • Multifunktionsratt
  • Regnsensor
  • Servostyrning
  • Sidoairbags
  • Sidokrockgardiner
  • Sminkspegel
  • Sportratt
  • Sportstolar
  • Start-/stoppfunktion
  • Startspärr
  • Stöldlarm
  • Svensksåld
  • Sätesvärme (fram)
  • Tonade rutor
  • USB-uttag
  • Yttertemperaturmätare
  • 12V-UTTAG
  • GPS (i instrumentbrädan)
  • Fartbegränsare
  • Klädsel (alcantara/skinn)
  • Lättmetallfälgar
  • Mattor (textil)
  • Mattor (gummi)
  • Parkeringssensorer
  • Röststyrning
  • Light Package
  • Stage 2 Turbos
  • Wagner Evo2 IC
  • Wagner downpipe
  • HMS exhaust
  • Twin disc koppling
  • Öhlins R&T Chassi
  • Millway camber plates
  • BMW Performance stolar
  • Shortshift kit
  • Högtalarsystem: Harman Kardon
  • Navigation System Professional
  • nya turbos
  • ny intercooler
  • special byggt avgassystem
  • bättre insprutningssystem
  • Öhlins chassi
  • OEM. Original Equipment Manufacturer. Ett utryck som används inom entusiast världen för att beskriva modifikationer som görs antingen med originaldelar. Förlängningen av detta är de man kallar OEM+ som beskriver en förhöjning av grunden men i samma anda som om i det här exemplet BMW själv skulle göra. Va skulle exempelvis hänt om BMW hade beslutat sig för att bygga en vässad variant av den redan vassa 1 M? Detta är svaret.
    
    Bakgrunden till BMW kanske viktigaste moderna klassiker,1 M är unik i sig. En bil som ingen annan M bil innan. Byggd med komponenter från bland annat systerbilen M3 och tillverkad i för BMW små volymer blev 1 M lovordad från alla kanaler vid lansering och för evigt en av märket viktigaste modeller. Någonsin. Så startpunkten var hög för att förädla.
    
    Denna bil föddes 2011,som var det första av 2 tillverkningsår,till den svenska marknaden i klassisk metallic svart exteriör. 1 M erbjöds bara i tre kulörer och samtliga lutade sig tungt på grundbilen,BMWs normala 1-serie för sin interiör. Svart läder var genomgående på samtliga bilar. 1 M fick förvisso delar av dekorlist i alcantara och en orange söm genomgående i hela interiören men i övrigt kändes mycket igen från enklare 1-serie varianter. Exteriört genomgick bilen däremot en större förändring. Både fram och bak-skärmar breddades för att göra plats till en matig hjul uppsättning och front och bak partier omarbetades för att ge bilen ett mer aggressivt framträdande. Något man onekligen lyckades med.
    
    Men redan när man går fram till denna bilen så ser man direkt att det är något som är annorlunda. Det kan vara svårt att sätta fingret på från första början men desto mer man tittar. Ju mer ser man. 19" fälgarna har blivit 20" i exakt samma design för att husera bromsarna som är lyfta från lillebror M2 CS. Spegelkåpor och vinge är i kolfiber så även diffusor bak. Små detaljer så som emblem är också bytade för att ge exteriören en renar look fri från krom. Även om exteriören är speciell så är det inget emot insidan...
    
    Så fort man öppnar dörren så möts man av en interiör helt klädd i alcantara och läder. Allt specialsytt med samma orangea tråd som kontrast. Stolarna är ersatta med BMW's Performance skalstolar som även dom sytts om för att matcha perfekt. Normalt hade man nöjt sig här... men då matchar ju inte framstolarna med baksätet... så kan man ju inte ha det. Således har även baksätet genomgått samma förvandling för att ge en enhetlig interiör. Detaljerna här är många. För många för att lista men bara för att göra ett försök. Karadantunneln har klätts om till alcantara. Vänster fläkt huserar nu även funktions display. Växelväljaren är bakgrunds belyst precis som på äldre M bilar. Ratten omklädd i alcantara med BMW M färgerna som sömmar...
    
    Slutar det där? NÄ! Shortshift,Millway camberplattor... 
    
    Detta är den perfekta 1 M'en. Ett skick som kan liknas vid ny och med alla original delar.